O PROJEKTU

V souvislosti s novelou školského zákona účinné od 1. 9. 2016 vyvstává ve školách značná potřeba odborné podpory inkluzivního vzdělávání. MŠMT proto vypsalo celou řadu programů podpory škol. Cílem projektu „Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj“ (reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000183) je podpora škol Olomouckého kraje. V jeho rámci podpoříme vznik školních poradenských pracovišť, pracovních pozic školních asistentů a koordinátorů inkluze do škol, školních speciálních pedagogů a školních psychologů. Vytvoříme odbornou síť metodické podpory a výměny zkušeností. Pro pedagogy na školách zajistíme na základě jejich požadavků kurzy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Určitě zajímavou nabídku představuje realizace zážitkových kurzů využívajících dlouholetého úspěšného programu „Slyšet jinak“. Podpora je směřována všem dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, na prvním místě pak k žákům se SVP z nezdravotních příčin.

Nositelem projektu je Univerzita Palackého v Olomouci. Hlavní partneři jsou Pedagogicko-psychologická poradna Olomouckého kraje a Základní škola Komenium Olomouc. Partnery v projektu je dále více než 40 základních škol z Olomouckého kraje, které na smluvním základě využívají služeb školních psychologů, školních speciálních pedagogů, sociálních pedagogů, školních asistentů, koordinátorů inkluze a jiných odborných profesí financovaných z prostředků projektu.

Základní cíl projektu nespočívá v proklamacích o potřebě společného vzdělávání, ale bude naplňován v každodenní podpoře žáků, škol, pedagogů a rodičů. Projektový tým je odhodlán učinit vše pro to, aby aktivity projektu zlepšily podmínky společného vzdělávání na školách v olomouckém kraji.

Jiří Langer
Hlavní řešitel projektu

Registrační číslo: CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000183|inkluzeok@upol.cz
  • HLAVNÍ STRÁNKA
INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVNÍ PRO OLOMOUCKÝ KRAJ INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVNÍ PRO OLOMOUCKÝ KRAJ
  • HLAVNÍ STRÁNKA
  • O PROJEKTU
  • KLÍČOVÉ AKTIVITY
    • Klíčová aktivita č. 1
    • Klíčová aktivita č. 2
    • Klíčová aktivita č. 3
    • Klíčová aktivita č. 4
    • Klíčová aktivita č. 5
    • Klíčová aktivita č. 6
  • KONTAKTY

Katalogy, metodiky, učební texty

  • Úvodní stránka
  • Katalogy, metodiky, učební texty
Katalogy, metodiky, učební texty admincz 2018-07-25T16:02:34+02:00

Výstupy projektu Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR
KATALOG PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ →

Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů zdravotního nebo sociálního znevýhodnění – obecná část Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů zdravotního nebo sociálního znevýhodnění – obecná část
| elektronická publikace | PDF verze |
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění
| elektronická publikace | PDF verze |
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení a závažného onemocnění Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení a závažného onemocnění
| elektronická publikace | PDF verze |
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu
| elektronická publikace | PDF verze |
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení nebo oslabení zrakového vnímání Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení nebo oslabení zrakového vnímání
| elektronická publikace | PDF verze |
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání
| elektronická publikace | PDF verze |
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti
| elektronická publikace | PDF verze |
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika práce s Katalogem podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění Metodika práce s Katalogem podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění
| elektronická publikace | PDF verze |
ON-LINE KATALOG PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ Elektronická on-line verze Katalogu podpůrných opatření ( http://www.katalogPO.cz )
| otevřít website >> |

Výstupy projektu Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR
METODIKA PRÁCE ASISTENTA PEDAGOGA PŘI POSKYTOVÁNÍ PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ →

Základní metodiky práce asistenta pedagoga se žáky se ZP a ZZn
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením nebo závažným onemocněním Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením nebo závažným onemocněním
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením nebo s oslabením kognitivního výkonu Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením nebo s oslabením kognitivního výkonu
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s poruchou autistického spektra nebo vybraným psychickým onemocněním Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s poruchou autistického spektra nebo vybraným psychickým onemocněním
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků se zrakovým postižením Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků se zrakovým postižením
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků se sluchovým postižením Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků se sluchovým postižením
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s narušenou komunikační schopností Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků s narušenou komunikační schopností
| elektronická publikace | PDF verze |
Základní metodiky práce asistenta pedagoga se žáky se SZn
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – předškolní vzdělávání Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – předškolní vzdělávání
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – první stupeň ZŠ Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – první stupeň ZŠ
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – druhý stupeň ZŠ Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – druhý stupeň ZŠ
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – střední školy Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – střední školy
| elektronická publikace | | PDF verze |
Obecná metodika
Metodika práce asistenta pedagoga – osobnostní rozvoj AP a komunikace s rodinou nebo komunitou žáka Metodika práce asistenta pedagoga – osobnostní rozvoj AP a komunikace s rodinou nebo komunitou žáka
| elektronická publikace | PDF verze |
Specifické (průřezové) metodické příručky
Prevence a zvládání problémového chování Prevence a zvládání problémového chování| elektronická publikace | PDF verze |
Spolupráce s učitelem Spolupráce s učitelem
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora komunikace mezi žáky Podpora komunikace mezi žáky
| elektronická publikace | PDF verze |
Vztahy žáka ve skupině Vztahy žáka ve skupině
| elektronická publikace | PDF verze |
Práce se žákem s kombinovaným postižením Práce se žákem s kombinovaným postižením
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora rozvoje počátečního čtení a psaní u žáků s narušenou komunikační schopností Podpora rozvoje počátečního čtení a psaní u žáků s narušenou komunikační schopností
| elektronická publikace | PDF verze |
Práce s třídním klimatem Práce s třídním klimatem
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora zvyšování sebevědomí žáka Podpora zvyšování sebevědomí žáka
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora samostatnosti žáka Podpora samostatnosti žáka
| elektronická publikace | PDF verze |
Dopomoc při sebeobslužných činnostech Dopomoc při sebeobslužných činnostech
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora rozvoje počátečního čtení a psaní u žáků s mentálním postižením Podpora rozvoje počátečního čtení a psaní u žáků s mentálním postižením
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora rozvoje počátečního čtení a psaní u žáků s autismem nebo zrakovým postižením Podpora rozvoje počátečního čtení a psaní u žáků s autismem nebo zrakovým postižením
| elektronická publikace | PDF verze |
Náležitý dohled asistenta pedagoga ve výuce a mimo vlastní výuku Náležitý dohled asistenta pedagoga ve výuce a mimo vlastní výuku
| elektronická publikace | PDF verze |
Komunikace s dalšími účastníky inkluzivního vzdělávání Komunikace s dalšími účastníky inkluzivního vzdělávání
| elektronická publikace | PDF verze |
Komunikace se žákem se zdravotním postižením Komunikace se žákem se zdravotním postižením
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora žáků s tělesným postižením v tělesné výchově Podpora žáků s tělesným postižením v tělesné výchově
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora v hudební výchově u žáků se smyslovým postižením nebo autismem Podpora v hudební výchově u žáků s mentálním postižením
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora ve výtvarné výchově u žáků s mentálním postižením Podpora ve výtvarné výchově u žáků s mentálním postižením
| elektronická publikace | PDF verze |
Podpora v pracovní výchově a pracovních činnostech u žáků s mentálním postižením Podpora v pracovní výchově a pracovních činnostech u žáků s mentálním postižením
| elektronická publikace | PDF verze |
Artefiletika a artbrut Artefiletika a artbrut
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodiky zaměřené na DVPP
Metodika tvorby učebních textů DVPP pro inkluzivní vzdělávání Metodika tvorby učebních textů DVPP pro inkluzivní vzdělávání
| elektronická publikace | PDF verze |
Metodika tvorby kurikul a realizace kurzů DVPP zaměřených na inkluzivní vzdělávání Metodika tvorby kurikul a realizace kurzů DVPP zaměřených na inkluzivní vzdělávání
| elektronická publikace | PDF verze |

Výstupy projektu Inovace činnosti SPC při posuzování SVP žáků a dětí se ZP
METODIKA PRÁCE ASISTENTA PEDAGOGA S ŽÁKEM SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM →

icon_metodiky_zp_mini1
  1. Metodika práce se žákem se zrakovým postižením
  2. Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním
  3. Metodika práce se žákem se sluchovým postižením
  4. Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra
  5. Metodika práce se žákem s narušenou komunikační schopností
  6. Metodika práce s dítětem a žákem s mentálním postižením

Výstupy projektu Inovace činnosti SPC při posuzování SVP žáků a dětí se ZP
METODIKA PRÁCE S ŽÁKEM SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM →

icon_metodiky_zp_as_mini1
  1. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s tělesným postižením
  2. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem se zrakovým postižením
  3. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem se sluchovým postižením
  4. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s poruchami autistického spektra
  5. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s narušenou komunikační schopností
  6. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s mentálním postižením


KANCELÁŘ PROJEKTU

Budova PdF UP Olomouc

Pedagogická fakulta
Univerzity Palackého 
v Olomouci

Žižkovo nám. 5,
771 40 Olomouc
Tel: +420 585 635 055
E-mail: inkluzeok@upol.cz
GPS: 49°35’44.556″N, 17°15’52.719″E
Otevřít mapu >>
© 2012 Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj